Lieve vriendjes en vriendinnetjes 5 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jonathan Naomi Jerusha Jongkind - WaarBenJij.nu Lieve vriendjes en vriendinnetjes 5 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jonathan Naomi Jerusha Jongkind - WaarBenJij.nu

Lieve vriendjes en vriendinnetjes 5

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jonathan Naomi Jerusha

06 Mei 2009 | Ghana, Accra

Lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Een warme groet vanuit een nog steeds warm Accra!
Jullie zijn vast blij als het niet regent, en de zon schijnt in Nederland. Wij vinden het juist fijn als er even een flinke stortbui komt die ervoor zorgt dat alles een beetje afkoelt.
Die stortbui klinkt héél hard op ons dak van ijzeren platen.
Gelukkig is het zwembad weer schoon en kunnen we weer lekker zwemmen. Vanmiddag komt mijn vriend Owen voor het eerst bij mij spelen.
Ik vind het erg leuk dat mijn vriend Owen heet want ik heb een neef in Nederland die ook Owen heet en allebei houden ze van voetballen.
Weet je hoe ik Owen heb leren kennen? Op mijn nieuwe school!
Samen met Naomi ga ik elke morgen tot en met half 2 ’s middags naar school. Alleen op de donderdagmorgen gaat Naomi niet met mij mee, dan gaat ze naar de Nederlandse school. Deze twee scholen zijn vlakbij elkaar dus dat is heel handig.
Naomi vind het nog wel een beetje moeilijk om afscheid te nemen van mama, ze vind school heel erg leuk, maar omdat het in het Engels is vind ze dat nog een beetje spannend. Maar zodra mama de deur uit is wordt ze weer rustig.
Jerusha wordt ook heel groot, ze gaat kruipen, en trekt zich op tot staan. Haar mond doet zeer omdat ze allemaal tandjes krijgt.
Onze nieuwe school heet Uilen nest (Owls’Nest) en je kunt de school ook op het internet vinden: www.theowlsnest.info
Ik stond eerst ingeschreven bij Ghana International School maar die hadden nog geen plekje voor mij en toen vertelde iemand mama van deze school. We zijn vorige week dinsdag wezen kijken en woensdag mochten we er al naar toe!
Weet je, het is een hele kleine school en we dragen een schooluniform! Mama moet daar maar een foto van maken en op het internet zetten zodat jullie ons kunnen zien. We beginnen de dag in een grote ruimte met alle kinderen van alle leeftijden en na de kringtijd gaan we naar onze eigen lokaaltjes. Ik heb zelfs twee keer per week huiswerk. De eerste week wilde ik dat niet maar nu lijkt me dat wel interessant
Mijn dagen gaan nu veel sneller, dat snap je wel en ik heb niet meer zoveel tijd om me te vervelen.
Naomi kan heel goed liedjes leren, dat kon ze in Nederland op de peuterspeelzaal ook al en ook nu heeft ze alweer Engelse liedjes geleerd, dat vinden we heel knap van haar. Haar vriendinnetje Noor, die ook met haar op de Nederlandse school zit, gaat ook bij ons op school. De juffrouw vertelt mama dat Noor en Naomi soms gezellig samen Nederlands zitten te kletsen tijdens het spelen.
Twee weken geleden hadden we een hele leuke week, toen was ome Gerard hier, en een meneer die Dirk Jan heet en nog een meneer die Teus heet. Ze hebben hier geslapen in ons huis en overdag gingen ze naar papa zijn werk. Dat was een hele gezellige week!
We blijven nog steeds nieuwe avonturen beleven, dat horen jullie wel! Maar we zijn inmiddels wel echt gewend aan ons huis en onze huishulp. Dus zo is er in al het nieuws ook al veel vertrouwds.
Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat. Ik begrijp dat jullie deze week vakantie hebben, geniet ervan! Is de speeltuin weer open in Groot-Ammers? Dat is heel leuk, hier in Ghana zijn geen speeltuinen, dat mis ik wel hoor. Daar kom ik van de zomer dan lekker van genieten als we in Nederland zijn. Nou doei! Jonathan, Naomi en Jerusha

  • 07 Mei 2009 - 15:48

    Thirza:

    Hallokido! :P:P
    Wat leuk dat jullie al op die school terecht konden!! Ik ga zo meteen kijken op de site!! ;)
    Bij ons is het nu ook we een lekker weertje... Ik moet nu alweer naar school. Maar opzich had ik er wel zin in hoor! :D
    Das ook voor t eerst.. :P:P:P:P :D:D
    Ik ga weer stoppen hoor!!

    Veel liefs, Thirza.

    Ps. Kunt u misschien een keer een paar foto's doormailen? Dat lijkt me erg leuk! ;) Als het geen moeite is hoor!! ;)

  • 12 Mei 2009 - 10:43

    Tante Aaf:

    hey,

    Alles goed daar? Hier is alles best, we zijn net terug uit spanje en dat was heerlijk.
    De jongens gaan alweer 2 dagen naar school, dus weer de draai gevonden.
    Vanmorgen ben ik met Owen wezen zwemmen, met schoolzwemmen, alle papa en mama's en opa's en oma's mochten mee.
    Dat vonden ze natuurlijk erg leuk, Owen heeft ook zijn B diploma in maart gehaald dus dat is lekker.

    Nou hoor je snel weer,

    x aaf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan Naomi Jerusha

Samen met papa en mama wonen wij in Ghana. We houden jullie op de hoogte van onze avonturen!

Actief sinds 04 Dec. 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 10903

Voorgaande reizen:

16 Februari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: