Lieve vriendjes en vriendinnetjes 6 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jonathan Naomi Jerusha Jongkind - WaarBenJij.nu Lieve vriendjes en vriendinnetjes 6 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jonathan Naomi Jerusha Jongkind - WaarBenJij.nu

Lieve vriendjes en vriendinnetjes 6

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jonathan Naomi Jerusha

12 Mei 2009 | Ghana, Accra

Lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Weten jullie wat flessenpost is? Dan doe je een brief of tekening in een fles, en die fles gooi je in een rivier of in de zee. Op de brief of tekening heb je je adres geschreven zodat degene die je fles vind jou kan schrijven waar hij of zij de fles heeft gevonden.
Spannend is zoiets hè!
Toen ik nog in Nederland was heb ik samen met mijn vriend Karel toen ik een keer uit school bij hem speelde, een brief in een fles gedaan.
Hij zou deze fles in Nederland ergens in een rivier of zee gooien, heb je dat nog gedaan Karel?
En ik zou dat in Ghana doen. En dat heb ik ook gedaan! Dat is alweer een paar weken geleden hoor, maar ik wil het jullie toch wel graag vertellen.
Eerst heb ik dus de brief gemaakt met Karel en in een fles gedaan, een lege appelmoes pot. Toen heeft deze pot een poosje in de keuken van ons huis in Nederland gestaan. Daarna heeft mama deze pot in mijn koffer gedaan en ingepakt. En is de pot in de koffer met het vliegtuig meegevlogen naar Ghana.
In Ghana stond de pot eerst in de kast van mijn slaapkamer. Maar daar stond hij een beetje verstopt en zo zou hij nooit bij de zee komen! Dus heeft mama de pot in de keuken gezet. Toen we weer naar de zee gingen zijn we ‘m toch nog vergeten. Dom hè?
Vervolgens hebben we de fles dus in de auto gelegd zodat we ‘m niet meer konden vergeten.
Al snel kwam er een lang weekend aan. Vrijdags zijn we eerst naar Aburi Botanische Tuin geweest. De tuin was niet zo mooi als de naam klinkt maar in de tuin stond een oude helikopter en dat vonden we helemaal fantastisch, daar hebben papa, Naomi en ik uren in gespeeld. Jerusha en mama konden lekker op het gras zitten.
Op zaterdag hebben we onze zwemspullen in de auto gedaan, en mijn bodyboard waarmee ik graag op de golven speel. De appelmoes pot lag natuurlijk al in de auto en hup we zijn naar een plaats aan de kust gereden waar ik je al eerder over heb verteld, Anomabu.
We waren er al om half 11 en we gingen lekker onder een parasol en onder de palmbomen aan het strand zitten. En toen….tatartatata! Ik ging de pot in de zee gooien.
We hebben er allemaal foto’s van genomen en die zal mama proberen op internet te zetten. Ik vond het geweldig om te doen en ben heel benieuwd of iemand mijn fles/appelmoes pot zal vinden en mij een briefje terug zal schrijven. Het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als Karel ‘m vind…maar dat zal wel niet lukken denk ik.
De rest van de dag heb ik heel de dag op mijn bodyboard met de golven gespeeld. Naomi en Jerusha hebben heerlijk met het zand gespeeld. Dit keer waren de golven heel groot en sterk en kwamen ze dicht bij waar we zaten. Dat vonden we leuk en spannend.
Toen had ik weer genoeg strand en zee gezien voor een dag! Dat weekend zijn we ook nog naar Kakum National Park geweest. Daar hebben ze ook iets geweldigs.
Een hangbrug op 40 meter hoogte. Dat is een brug die, als mama het goed heeft onthouden, in zes maanden tijd door 8 mensen aan elkaar is geknoopt en mensen uit Canada hebben daarbij geholpen. Het is een brug van 350 meter lang. Eerst moet je een poosje een pad omhoog lopen. In deze warmte…pfff!
Jerusha bij mama op de buik en Naomi bij papa op de rug en ik mocht zelf lopen. Ik vond het wel spannend eerst omdat de brug wat schommelde maar ik vond het ook heel stoer en mooi! Aan het eind van de hangbrug was een heel leuk pad weer terug naar beneden en Jerusha moest bij elke afstap of sprongetje op een steen heel hard lachen.
Naomi had wel weer lang genoeg op papa’s rug gezeten en is heerlijk zelf naar beneden gelopen met een dansje hier of daar. Nou, dat was me weer een weekend vol avonturen zeg! Ook al is het al even geleden, ik wilde je er toch nog over vertellen, dat snap je wel.
Tot de volgende keer maar weer! Groetjes, Jonathan, Naomi en Jerusha

  • 13 Mei 2009 - 09:13

    Karel Aanen:

    Lieva Jonathan,

    We wilde je al zo lang een bericht versturen. Mama is niet zo'n computer wonder en steeds zeiden we dat moeten we doen maar sorry hier is het eerste bericht. Karel zal blij zijn als ik zeg dat het nu gelukt is en vandaag zullen we nog flessen post versturen !!
    Jullie moeten weten dat Karel nog steeds op de vraag wie is je grootste vriend: Jonathan antwoor', mooi he!!

    Ik hoop ook dat het lukt een fote mee te sturen en nu ik weet hoe het werkt kunnen we dirct mailen als Karel s'morgens met een vraag over Jonathan wakker wordt ( dit is ongeveer 1a2 keer in de week.

    Ik hoop dat dit bericht aankomt.

    Lieve groet aan jullie allen,

    Carolien de moeder van Karel.

    Tot de flessenpost.

  • 14 Mei 2009 - 11:39

    Thirza:

    Hoi!
    Wat leuk allemaal zeg!
    In zo'n helikopter spelen,naar de zee met zulke hoge golven, en op zo'n hoge hangbrug lopen!! :D Stoer hoor!!
    Ik zal goed opletten of ik een pot van de appelmoes in de Lek zie drijven! ;) :P:P :D En als ik 'm zie dan hoor je dat nog wel!! :D :D

    Veel liefs, en tot de volgende keer maar weer!!

    xxxx

  • 17 Mei 2009 - 19:48

    Fam. Van Herk:

    Wat een spannende avonturen beleven jullie daar in Ghana zeg !! Is er voor ons geen kamertje vrij... dan komen we even kijken ?? Veel groetjes van ons 4-en.
    Dirk-Geert, Judith, Sarah en Jeftha van Herk

  • 22 Mei 2009 - 08:14

    Deluikjes:

    Hoi hoi,

    Eerst wil Niels even wat zeggen:"dat je van mij een cadeautje krijgt want ik vind jullie aardig"

    Haha, dat is wat hij zei toen ik (tante Gerlin) Niels vroeg wat hij tegen jonathan wilde zeggen. We hebben samen jullie avonturen weer gelezen en zijn echt wel onder de indruk!! Wat doe jij allemaal stoere dingen Jonathan! En die hangbrug, super hoor. Tante Gerlin wil daar ook wel overheen lopen!
    En met je bodyboard in de golven, gaaf zeg! Dat zouden Niels en Anouk ook erg leuk vinden! Gaat het goed met zwemmen?
    Wij vinden het ook leuk dat we jullie in de zomer weer zien, maar dan moeten we nog even geduld hebben! En als jullie terugkomen zijn wij net op vakantie...
    Wij hebben woensdagmiddag gezwommen in het buitenzwembad hier in Ammers, nou dat vonden we nog best koud hoor!! Niels wilde eigenlijk geen bandjes om, maar toen hij zag dat Mart en Karel ook bandjes droegen, wilde hij het wel!
    Geniet maar lekker van het warme weer, hier schijnt de zon wel maar de wind is vandaag koud, dus zwemmen zit er vandaag niet in!
    Veel plezier daar in Ghana!!
    doei doei

  • 09 Juni 2009 - 16:13

    Annelies:

    Hallo allemaal!

    Wat leuk om jullie berichtjes te lezen! En ben blij te horen dat het goed gaat met jullie!
    Wat een leuke verhalen telkens weer...nou tante wil, ik hoor volgende week men examenuitslag!:(
    Brr wat eng,mare die flessenpost...We zullen hier opletten hoor!:P:)

    Liefs Lies

  • 14 Juni 2009 - 14:34

    Juf Petra:

    Lieve Jonathan,

    Met heel veel plezier heb ik al jouw verhalen gelezen!Wat een avonturen allemaal.

    De afgelopen week hebben we allemaal opa's en oma's op bezoek gehad. Het was heel gezellig!

    Ons nieuwe thema op school is "lekker kamperen". In de klas staan allemaal tenten en we hebben ook een frietkraam. Als je binnenkomt dan zie je een echte camping. De kinderen hebben deze een naam gegeven: de Zeester. We maken ook allerlei werkjes over dit thema, het is echt leuk! Met elkaar kijken we ook uit naar de zomervakantie. Nog vier weken en dan is het zover...

    Maar eerst nog het schoolreisje! Volgende week gaan we met de bus...voor veel kinderen is dat al een heel spannend avontuur!
    Je zult vast wel horen hoe we het hebben gehad.

    Dag Jonathan, ik kijk alweer uit naar jouw volgende avontuur!

    Juf Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan Naomi Jerusha

Samen met papa en mama wonen wij in Ghana. We houden jullie op de hoogte van onze avonturen!

Actief sinds 04 Dec. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 10906

Voorgaande reizen:

16 Februari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: