Dag lieve vriendjes en vriendinnetjes 2 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jonathan Naomi Jerusha Jongkind - WaarBenJij.nu Dag lieve vriendjes en vriendinnetjes 2 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jonathan Naomi Jerusha Jongkind - WaarBenJij.nu

Dag lieve vriendjes en vriendinnetjes 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jonathan Naomi Jerusha

20 Maart 2009 | Ghana, Accra

Lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Hoe gaat het met jullie? Met ons gaat het goed, alweer een warme groet van uit een warm Accra!
We hebben jullie nog zoveel nieuwe dingen te vertellen, we zijn benieuwd of dat over een jaar van nu nog zo is.
6 Maart was het Independence Day in Ghana, dat betekend onafhankelijks dag. Dat is zoiets als Koninginnedag bij ons.
Omdat het dan heel druk is in de stad én papa een vrije dag had zijn we voor het eerst met elkaar naar buiten de stad gegaan.
Dat duurt een poos hoor, voor je de stad uit bent, wel een uur rijden. Maar er is zoveel te zien onderweg dat het ook weer niet zolang duurt.
Mama ging rijden, die vond dat wel leuk. Er waren mensen die papa had ontmoet die aan de kust bij de zee in een hotel zaten en daar gingen we op bezoek omdat papa deze mensen met wat dingen kon helpen.
Zij willen een huis gaan bouwen in Ghana, spannend is dat hoor!
Jonathan’s vriendje Iven was ook met zijn familie aan de kust maar we dachten dat hij ergens anders was dan de mensen die papa kende.
Nou, wil je het geloven?! Ze zaten in hetzelfde hotel, of eigenlijk, op het zelfde huisjespark. Toen hadden we twee vliegen in één klap. Papa en mama konden praten met de mensen die een huis gaan bouwen en Jonathan kon met zijn vriend Iven spelen. Gelukkig hadden we onze zwemspullen bij ons en we hebben heerlijk gezwommen in de zee. En omdat er nog een huisje vrij was zijn we ook een nachtje gebleven! We hadden geen tandenborstels, pyjama’s enz. bij ons maar voor 1 nachtje was dat niet erg. Jonathan had wel zijn body board bij zich en die heeft daar heel veel mee gespeeld in golven. Het was echt supergezellig en tof!
Op zondag gaan we naar een kerk die Elim International Family Church heet. We vinden dat nog een beetje spannend maar ook leuk. We zijn daar ook vriendjes geworden met twee Zuid-Afrikaanse kindjes, een jongen en meisje. Omdat zij Afrikaans kunnen praten wat op Nederlands lijkt, vinden we dat wat minder spannend. Maar we gaan al wel wat Engels verstaan en kunnen ook al wel dingen terugzeggen in het Engels tegen mensen en kinderen. Dan zijn papa en mama heel trots op ons!
Ze zijn ook heel trots op Naomi want die leert op het potje plassen en poepen, ze gaat nu hele dagen zonder luier en ze heeft bijna geen ongelukjes meer.
Wat ook spannend is (ja, er zijn toch nog wel veel spannende dingen he?!) is dat er nu een mevrouw bij ons in huis werkt die Belinda heet. Zij heeft zwarte voetjes en wij witte voetjes. Dus de mieren in ons huis zien nu zwarte en witte voetjes!
Het is heel fijn dat Belinda er is omdat mama daardoor meer tijd heeft voor ons en als we ’s morgens even weg moeten als Jerusha op bed ligt kan ze gewoon blijven slapen omdat Belinda thuis is. Maar Belinda spreekt ook Engels dus ja, dat is wel weer spannend. En Naomi doet alles het liefst zelf en als Belinda dan wil helpen vind ze dat niet altijd even leuk. Jerusha vind het heerlijk met Belinda te kroelen en Jonathan vind het leuk Engels te leren van haar.
Ook spannend is het dat papa tot nu toe elke week een dag ver buiten Accra gaat voor zijn werk. Dan gaat hij ’s morgens weg voor wij wakker zijn en komt hij terug als wij slapen. En dat vinden we dan wel moeilijk, want alles is nog zo nieuw en als papa dan ook nog een hele dag weg is, nou dan missen we hem wel hoor.
Maar gelukkig kunnen we dan lekker zwemmen met mama, en dan gaat de dag ook wel weer snel.
Nou, dat was wel weer genoeg spannend nieuws voor vandaag! Volgende keer weer meer, veel liefs, Jonathan, Naomi en Jerusha xxx

• 21 Maart 2009 - 18:00

Tante Anita:

Wat fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat. En dat jullie al vriendjes hebben gemaakt.
    Ook de groeten aan papa en mama en heel veel knuffels van ons allen.

• 23 Maart 2009 - 08:18

Deprinsen:

lieve allemaal,
    wat leuk om weer van jullie te lezen, wat een spannende dingen allemaal, maar wat zijn jullie dapper zeg!!
    papa en mama zullen vast heel trots zijn op jullie.
    en Jonathan, wat een stoere foto van jou in je zwembroek, en Naomi met je stoere zonnebril op, leuk hoor, hier kunnen wij nog niet in onze zwemkleding lopen buiten hoor, brrr.
    knuffel van ons allen.

• 24 Maart 2009 - 08:40

Familie Noorlandt:

Hoi hoi allemaal,

Weer even een berichtje terug uit het nu natte Ammers. Al hebben een hele week lekker voorjaarsweer achter de rug. Dat was echt genieten. Toch is het nog niet zo lekker om in je zwembroek te lopen. Wel hebben we vorige week een paar keer buiten gegeten en koffiegedronken. Dat was echt genieten zeg.
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat en jullie steeds beter wennen.
    Ook leuk om de foto's te bekijken. Kunnen we een beetje volgen hoe het daar in Accra is.
    Alle goeds en we zijn benieuwd naar jullie volgende spannende verhalen!!

Doeiiiiiiiii
    Groetjes van ons allen

• 25 Maart 2009 - 08:51

Tante Aaf:

Wat een leuke foto's en verhaal hebben jullie weer gemaakt.
    Kijk bijna elke dag wel of er al nieuwe foto's op staan.
    En willen jullie pappa nog even feliciteren, die zijn we nu helemaal vergeten, nu jullie in Ghana zitten.
    En wat word je groot Jerusha, en Naomi waren de patatjes lekker?
    En Jonathan wat een mooi plaatje bij die palmboom.
    Doe de groetjes aan pappa en mamma.

dikke kus de Mullertjes

• 25 Maart 2009 - 15:53

Thirza:

Wat leuk zeg, weer een nieuw bericht!! ;) ik vindt het ontzettend leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen!! ;) ;)
    Veel liefs Thirza. :)

• 25 Maart 2009 - 16:37

Femke Oosterwijk:

hallo lieve naomi, en iedereen.

wat leuk om jullie te volgen op de computer. jou kaart hangt op mij kamer dan kan ik iedere dag aan je denken en als ik ga slapen voor jou en papa, mama,jonathan en jerusha bidden.
    heel veel liefs en een dikke knuffel van Femke.
    ook de groetjes voor alle jongkindjes van mijn papa en mama.

• 28 Maart 2009 - 15:32

Johan Los:

Leuk om weer wat te lezen over jullie! Heel veel groetjes aan papa en mama ;) ;) en geniet van alle mooie dingen daar.